Page 2 - MART 2024
P. 2

Ö N S Ö Z                                                                          M A R T   2 0 2 4   S A Y I   1 0 1




        Değerl  Okurlar;



            G r ş mc l ğ n  günümüzün  popüler  konularından  b r   olduğu
        herkesçe  kabul  görmekted r.  B rçok  f k r  sah b   f k rler n   hayata
        geç rmek   ç n  adım  atmakta  ve  g r ş mler n   hayata  geç rmekted r.

        Hayatına  başlayan  g r ş mler n  öneml   b r  bölümü  ölüm  vad s nden
        çıkamayarak kapatılmak durumunda kalab lmekt r.
              Bu  yazımızda  b r  g r ş m n  başarılı  olab lmes    ç n  nelere  d kkat

        ed lmes   gerekt ğ ne  değ neceğ z.  Öncel kle  g r ş mc ler n  b r  f kr
        gel şt rmek, büyütmek ve hayata geç rmek  ç n müşter s  başta olmak
        üzere  çevres    le  sürekl    rt batta  olması  gerekt ğ n   unutmayalım.
        G r ş mle  temasta  bulunacak  tüm  çevre   le   let ş m  kurulmalı  ve  b r
        b lg   akışı  sağlanmalıdır.  Bu  çevrede;  müşter ler,  tedar kç ler,

        kullanıcılar,  dağıtıcılar,   ş  b rl kç ler   vb.  tarafların  varlığından
        bahsedeb l r z.
            Laboratuvarda b r g r ş m  gel şt rmek ve büyütmek oldukça zordur.

        Bu  da  b z   doğrulama  kavramına  get rmekted r.  G r ş m  f kr n z  her
        aşamada  doğrulamaya   ht yaç  duymaktadır.  Sorun  gerçekç   m ?  Bu
        sorun  ne  kadar  büyük  b r  k tley   kapsamakta?  Müşter    ç n  seç len
        değer öner s n n b r karşılığı var mı? Seç len f yat noktası doğru mu?
        Dağıtım  kanalları  doğru  mu?  Başabaş  noktası  ned r?  Bu  ve  benzer

        soruların  cevaplarını  bulmak   ç n  g r ş mc n n   lg l   taraflarla  sürekl
        görüşme   çer s nde  olması  gerekmekted r.  Protot p  üret lerek
        potans yel  müşter ler   le  bu  protot p n  test  ed lmes   de  oldukça

        öneml d r. Günün sonunda her b r soru  ç n anlamlı cevaplarla gerekl
         y leşt rmeler  yapılmalıdır.  İş  f kr n   doğrulamanın  yanında  g r ş mc
        ek b n   doğru  seçmel   ve  bu  ek b n  değerler    le  hedefler n n  ortak
        olduğundan  em n  olmalıdır.  Başarılı  b r  g r ş m   ç n  ek b n  görev
        tanımlarının en başta yapılması gerekl d r. İş model n  doğrulanmanın

        ardından  ürün   ç n  uygun  pazarlama  stratej s   gel şt r lerek  satışa
        geç leb l r.
            Unutulmamalıdır  k   g r ş mc   fırsatları  değerlend rerek  gerekl

        kaynakları b r araya get ren ve  ş n r sk n  alan k ş d r. Doğru b r soruna
        doğru  ürün   le  çözüm  gel şt r p  uygun   ş  model   oluşturan  g r ş mler
        başarıya  daha  kolay  ulaşab leceklerd r.  Burada  bahsed len  alanlarda
        profesyonel  destek  almak   ç n  hızlandırıcı  programlarına  dah l
        olunması  g r ş mc lere  katkı  sağlayacaktır.  Hızlandırıcı  programları

        kapsamında sosyal medya hesaplarımızı tak p ederek ücrets z olarak
        açtığımız hızlandırıcı programlarına dah l olab l rs n z.



        B lg  ve teknoloj   le...
   1   2   3   4   5   6   7